רופא מנתח, מורה ומחנך, אביר מסדר הוד מלכותה של אוסטרליה (OAM). פרופסור פרדריך ארליך (Frederick Ehrlich) נולד ב- 23 במרץ 1932, בעיר צ'רנוביץ' שבמחוז בוקובינה (כיום באוקראינה). בשנת 1947, נטול כל ולאחר ששרד את זוועות השואה, פרד הגיע לעיר סידני שבאוסטרליה. על אף שהגיע עם אנגלית בסיסית, בתום שנתיים סיים את לימודיו כמצטיין כיתתי בבית ספר לבנים בצפון העיר, וזכה במלגה לבית הספר היוקרתי לרפואה באוניברסיטת סידני.
מההתחלה הטראומטית, פרד (כפי שכונה בפי אוהביו) הגיע להצלחה כבירה. הוא הפך לאדם חיובי ובעל ראייה אופטימית. הקריירה הרפואית והאקדמאית שלו הייתה ענפה וכללה עבודה רבה בתחומי הפסיכיאטריה, כירורגיה אורתופדית, שיקום וגריאטריה.
אחד העקרונות המרכזיים במורשתו של פרד הוא גישתו ההוליסטית לתפקידה של רפואה כאמצעי לעזור לבני אדם, ולא רק לטיפול במחלות וכאבים. הוא עודד את חבריו למקצוע הרפואה לנקוט בשיטת 'טיפול מקיף', ודגל בהתערבות חברתית וסביבתית בעת הצורך.
תרומתו הענפה והמגוונת של פרד לקהילה בלטה במיוחד בתחום הלימוד והחינוך. כתלמיד נצחי בפני עצמו, לפרד היה תפקיד מרכזי בהקמת בית ספר מצדה (Masada College), כיום אחד מבתי הספר היהודיים הנחשבים ביותר באזור החוף הצפוני של סידני. גלגולו הראשון של בית הספר היה גן ילדים, שאותו הקים פרד יחד עם חברו הטוב ליאו מרקס. כנשיא בית הספר, פרד עודד הטמעת מודל למידה מתקדם ולא פורמלי שנודע בשם 'למידה מבוססת ילד' – מודל שנחשב רדיקלי בזמנו.
פרד נהג לייחס את הפילוסופיה החינוכית שלו לחוויות הלמידה האישיות שלו בזמן השואה. המורה הרוחני של פרד היה ד"ר זיגמונד סטורם (Sigmund Sturm), פילולוג ומחנך מקצועי, שגר עם פרד וחבריו בגטו צ'רנוביץ' הצפוף. ד"ר סטורם הפך למקור היחיד לחינוך ולמידה לאורך ילדותו של פרד. הוא העניק לפרד אהבה ללמידה וצמא לידע, תכונות שינחו את פועלו למשך כל חייו.
במותו פרד הותיר אחריו את שירלי, לה היה נשוי 58 שנים, 6 ילדים, 19 נכדים ונין אחד (נכון לכתיבת שורות אלו).