כ"ח שבט ה'תשע"ז24.2.2017

על הו"ד

אתר הו"ד הינו האתר העצמאי הראשון שנבנה על ידי הומואים דתיים בשביל הומואים דתיים ואינו שייך לשום ארגון או תנועה פוליטית. אנו 'חלוצים' ההולכים בדרך לא סלולה, אשר לא מוותרים על זהותם הדתית וגם לא על זהותם ההומוסקסואלית, החיים בתוך החברה הדתית ובוחרים להמשיך להיות איבר חי מאיבריה. אנו מלאי תקווה כי האתר ישמש צוהר לעולמם של הומוסקסואלים דתיים החיים בחברה הדתית ויוביל לפיתוח שיח סובלני יותר בחברתנו, לקבלת הווייתו של אדם באשר הוא אדם.


למי מיועד האתר?

אליך, הבחור בעיר, בהתיישבות, בקיבוץ, ביישוב הקהילתי, בבני עקיבא, בישיבה, במכינה; החייל, הסטודנט, הנשוי לאישה, הרווק, האב, הרב - אנו קוראים: אתה לא לבד. אנו, כמוך, חיים יום־יום את הקונפליקטים הפנימיים של כפילות זהויות זו ואת הקונפליקטים החיצוניים של החיים בתוך החברה הדתית והישראלית. אין בידינו להציג פתרון יחיד לסוגיות, אך באתר תוכל למצוא מידע רב־תחומי (הלכתי, כללי, פסיכולוגי) אשר אנו מלאי תקווה כי יסייע לך בשמחה, בכאב ובהתמודדות.

אליכם ההורים, הרבנים, הציבור הדתי ומנהיגיו, אנו קוראים: אנחנו אותם הבנים האהובים שלכם. אנחנו אותם הבנים שצריכים עוד את אהבתכם ותמיכתכם. גדולתכם נמדדת בין היתר ביחס אל ה'אחר'. אנו סבורים כי חלק ניכר משנאת החינם המופנית כלפינו נובע מתוך בורות וחוסר מידע נגיש של החברה הדתית על התופעה החברתית הזו והיקפה. לכן באתר תוכלו לשמוע את קולנו, לראשונה שלא מתוך עמדה שיפוטית, ולקבל מידע רב על התופעה החברתית שעל אף קיומה, לא הייתה מדוברת עד כה.


הארגון מראשיתו פעל בהתנדבות ואיננו מקבל תקציב או כספים מאף אדם, רב, מוסד דתי או גורם חיצוני, בכדי להישאר בלתי תלוי ובעל אג'נדה עצמאית. את פעילותו ממנים חברי הארגון, אנשי הצוות ויו"ר הארגון.

מהי מטרתנו?

אנו מעוניינים לעורר בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות, מנהיגיו, רבניו, ההורים והחברים שיח ציבורי, הלכתי וחברתי, להכרה בהומואים הדתיים כתופעה חברתית הקיימת ממילא בחברה הדתית, שלא ניתן להתעלם ממנה עוד: שיח שיוביל לריכוך המתחים, למציאת מקום חברתי ולשיפור מצבו הקיומי והחברתי של אדם הומו ודתי בחברה הדתית והחרדית.

אנו נמשיך לפעול נגד יחס לא ראוי כלפי הומוסקסואלים והניסיונות לשלוח אותם לטיפולי המרה אצל פסיכולוגים לא מורשים כפי שנעשה ב"עצת נפש". לצערנו הרב, בורות ואי-הבנה הן תופעות רווחות בחברה הדתית ובעיקר החרדית בנושא ההומוסקסואליות, ואיתן באה לצערנו אווירה של דעות קדומות ושנאת חינם ואלימות. כלפיהם יש למחוא ולעורר דיון ציבורי שיביא לקבלת הומוסקסואלים - הן בחברה הדתית והן בחברה החרדית- תחת שליחתם לטיפולי המרה בלתי מפוקחים, חסרי בסיס מדעי הנערכים ללא ביקורת רבנים או אנשי מקצוע. בעבר אף הגבנו בתקשורת לרב רצון ערוסי, המתשייך לציבור החרדי, שקרא להומואים חרדים ללכת לטיפולי המרה.



היסטוריה של הו"ד

ראשיתו של ארגון הו"ד בפורום "גייז דתיים" שהיה קיים באתר וואלה בעבר. הפורום היה האתר החשוב ביותר העומד לרשות ההומואים והלסביות הדתיים בארץ. אולם עם הזמן, ככל שהפורום הלך והתבגר, הלכו והחריפו המתחים בין הקבוצות השונות שרצו לנווט את הפורום למקומות שונים לפי הכרתם הדתית והערכית. בסופו של דבר לא הייתה אפשרות להמשיך את הפורום במתכונת שלו והוא נסגר. קבוצה אחת היתה קבוצה שהתפתחה בסופו של דבר לארגון "חברותא" שנתמך על-ידי "הבית הפתוח", ואילו הקבוצה שניה היתה זו שהתפתחה לארגון העצמאי "הו"ד". שתי הקבוצות דגלו בשימור הזהות הדתית-ההומוסקסואלית, עודדו יציאה מארון והתנגדו לטיפולי המרה. יחד עם זאת, אנשי קבוצת הו"ד תמכו ללא סייג בזרם האורתודוקסי, במחויבות להלכה ובחשיבות של השיח מול הרבנים והממסד החינוכי, בעוד אנשי קבוצת חברותא דאז דגלו יותר בשינוי המציאות בשטח ולא דרך רבנים, ארגון מפגשים חברתיים, הימנעות מהבעת עמדה ארגונית בנושא זוגיות ומיניות בין גברים וכן תמיכה של חלק מחברי הארגון בהשתתפות במצעד הגאווה.עם פתיחת הארגון ב-2008, היו בצוות הו"ד 12 איש, שכללו את רוב אנשי פורום וואלה והקבוצה של "אסף זהבי" (שם בדוי), פעיל הומו דתי ידוע בתקופה, בהנהגתם של הרב יוסף ואיתי, עורך דין דתי.


במהלך 2008-2010 קיימו בהו"ד משא ומתן עם רב דתי-לאומי מוביל ומוכר, אליו הופנה הו"ד עם השקת מסמך העקרונות ותחילת חתימת הרבנים עליו. אותו רב דרש מהו"ד שלא להפריע" לעצת נפש בפעילותה, וכן לא לתקוף אותם בתקשורת ודרש שכל אחד מהארגונים הללו (עצת נפש והו"ד) ימשיכו לפעול ללא הפרעה או התערבות. המטרה הייתה הבאת הו"ד ועצת נפש לפגישה בחסות מכון פוע"ה כדי להגיע להפסקת אש "בין כל הגורמים הפועלים במחויבים להלכה". למעשה הרצון היה להקים מנגנון תלונות אחד על השני במכון פוע"ה. אותו הרב לא הציע שכל צד יקבל את האחר או יסכים למעשיו, אלא יניח לצד השני לפעול ללא שום התערבות או ביקורת.


בהו"ד ראה אחריות על הנעשה להומוסקסואלים הדתיים ב"עצת נפש", שכן  במוקדם או במאוחר הבחורים שנמצאים ב"עצת נפש" מגיעים להו"ד או למקומות אחרים, והו"ד צריך להתמודד עם הבחורים המאוכזבים או אלה שלטענתם נגרם להם נזק שם. הו"ד בתקופה הזאת ידע על שלושה מתאבדים שטופלו ב"עצת נפש", ולא הסכים להסיר אחריות על מה שנעשה להומואים ב"עצת נפש". בידי הו"ד גם נתונים ש"עצת נפש" החתימו קטינים ללא אישור הוריהם על סדנאות, כמו "המסע אל הגבריות". כנגד הטענות קבע אותו רב כי "זה לא עניינו של הו"ד, הו"ד לא צריך לתקן את העולם והאחריות היא על כלל ישראל".


הו"ד טען כי עצת נפש מציגה את הו"ד כמי שפוגעת להם בטיפולים ונותנת לגיטימציה לתופעת ההומוסקסואליות. באותה תקופה "עצת נפש" עשו סרט המציג 3 בחורים שהצליחו "להשתנות", אך כיוון שבפועל אחד "לא הצליח" להתשנות, חתכו אותו בעריכה. בחור אחר סיפר שהוא חושב על גברים תוך כדי קיום יחסי אישות. הו"ד טען שבכל פעם ש"עצת נפש" עושים לעצמם קמפיין, התקבלו פניות בהו"ד פניות מבחורים שנפתחים אצלם פצעים כתוצאה מכך.

במסגרת המו"מ הו"ד יצא נגד קביעת "עצת נפש" שהנטייה באשמת האמא השתלטנית והאבא שלא מתפקד. בידי הו"ד נתונים לפיהם בחורים שחזרו מהמסע האחרון יוצאים נגד ההורים אחר כך. עוד קבעו ב"עצת נפש" כי "בחורים שלא יצליחו להשתנות, לא יכולים להיות דתיים".


בנוסף הוצע על-ידי אותו רב מוכר כי כל הומוסקסואל דתי יחויב ראשית ללכת טיפול המרה ומי שלא יצליח יופנה למכון פוע"ה או לטיפול אלטרנטיבי . במידה וגם שלב זה לא יצלח, יִמצא לו שידוך עם  לסבית. רק מי שלא הצליח בכל אלו, יופנה להו"ד כאלטרנטיבה אחרונה בהחלט. בהו"ד סירבו לקבל את הדרישות הללו וקראו לכך "הנפקת תעודת הומו דתי כשר". התפוצצות מו"מ זה הוא שהביא להקמת "כמוך" בינואר 2011, עם פרישת אחד מחברי הצוות מארגון "חברותא".


עמדת הו"ד בנוגע ל"כמוך"

בין השנים 2008- 2010 קיים הו"ד משא ומתן עם רב דתי-לאומי מוביל ומוכר, שדרש מהו"ד לא "להפריע" ל"עצת נפש" ו"לא לתקוף אותם בתקשורת" כפי שתואר לעיל.  כשלון מו"מ זה הוא שהביא להקמת ארגון "כמוך" בינואר 2011, עם פרישת אחד מחברי הצוות מארגון "חברותא". יו"ר "כמוך" פרש מ"חברותא" בעקבות חילוקי דעות עם אנשי "חברותא" לגבי עמדותיהם הדתיות (טענה שהו"ד העלה בפני "חברותא" במשך 3 -4 שנים בהן יו"ר "כמוך" היה חבר ועד שם), והוא אף כתב על כך בהרחבה באתר "כמוך". עם עליית אתר "כמוך", הוצע לו "אם אתה רצית אתר אורתודוקסי מדוע לא נענית לפניה שלנו מהו"ד להצטרף אלינו ולאחד כוחות?". יחד עם זאת הוא סרב לחבור להו"ד, למרות שהוצע לו להיות עורך אתר הו"ד, וזאת עקב שיתוף הפעולה עם אותו רב מוביל וכן עם הרב הראל, וכן עקב יחסים עכורים עם הרב רון.


להלן נקודות המחלוקות העקרוניות עם ארגון "כמוך":


א) "כמוך" מתעלמת למן ראשיתה מקיומה ומפועלה של הו"ד. לכן הן בעמוד הפייסבוק שלהם והן באתר, נכתב כי הם "העמותה הראשונה להומואים דתיים אורתודוקסים", וכבר הושמעו טענות המפקפקות בעובדה שאכן 163 רבנים חתמו על "מסמך העקרונות" (2008), כמו גם "חשיבותם" של רבנים אלו בעולם ההלכה. כמו כן אתר "כמוך" משמיט כליל את מסמך העקרונות (חיפוש פשוט באתר יוכיח זאת בעוד מסמך הרבנים האמריקאי כן קופץ שם לדוגמה). יצויין שיו"ר "כמוך" עשה שימוש במגמת ההתעלמות בהו"ד עוד בימיו כעורך אתר "חברותא", בין השאר במקרים הבאים: מפגש חנוכה "המשותף" (http://www.worldpride.net/index.php?id=2266) , מפגש ארגונים ההומואים והלסביות הדתיים עם הרב שרלו (http://www.worldpride.net/index.php?id=2266), דיווח על שבת של הומואים דתיים מבלי לציין שהייתה זו שבת של הו"ד (http://www.worldpride.net/index.php?id=2163), השתתפות של הו"ד בוועידת הג'וינט (http://www.worldpride.net/index.php?id=2085) ועוד.  תחת זאת ניסו באתר "כמוך" להחתים רבנים על מסמך הרבנים האמריקאי (2010), אך ללא הצלחה.


ב) "כמוך" טוען לבלעדיות אורתודוקסית (במייל הראשון שהופץ עם עליית האתר, נכתב "האתר מתאפיין בקו אורתודוקסי לעומת החלופות הקיימות היום"), ולמעשה מגדיר את הו"ד כארגון לא אורתודוקסי. כך למשל מוסבר באתר "כמוך" על הסיבה להקמתו: "במצב החדש שנותר הבנתי שבגזרה הדתית באמת (ולא הדתית כאילו) כרגע יש ואקום. רִיק. אין קבוצה פעילה שתיתן מענה להומואים דתיים אורתודוקסים...במצב החדש שנותר הבנתי שבגזרה הדתית באמת (ולא הדתית כאילו) כרגע יש ואקום. רִיק. אין קבוצה פעילה שתיתן מענה להומואים דתיים אורתודוקסים...כמוך קם לומר אמירה חד-משמעית – אנו דתיים לכל דבר ומשתדלים להקפיד על קיום תרי"ג מצוות במלואן. מתוך כך ברור לנו למשל שלא ניתן לעבור על איסור דאורייתא....כמו כן, כמוך היא הקבוצה היחידה הפעילה והפונה לקהל הדתי-אורתודוקסי. רק לכמוך יש אתר אינטרנט פעיל המתעדכן מדי יום וביומו, ובע"ה גם מפגשים חודשיים. כך כמוך אינה רק קבוצה וירטואלית אלא גם בעלת משקל "בעולם האמתי"

.

קביעתה של "כמוך" כי הו"ד איננה אורתודוקסית נובע מהעמדה אותה השמיע טל חבר צוות "כמוך" לפיה הו"ד גורס כי "זוגיות בין גברים היא לכתחילה, ואף עם איסורים שאינם משכב זכור". עוד נטען ע"י "עמית" יו"ר "כמוך" כי הו"ד איננה אורתודוקסית בגלל שהיא לא תומכת בטיפולי המרה.

 עמדה זו נגד הו"ד באה לידי ביטוי מעשי בהשמטת התואר 'רב' מהרב רון יוסף, והצגתו כר' רון אנונימי או לחלופין כ'רון" ללא תוארו הרבני כלל. יצויין ששאר הרבנים הנזכרים באתר "כמוך" לעולם כונו בתואר "הרב" לפני שמם. באתר כמוך עצמו נכתב על-ידי אחד מחברי הצוות (טל ש.) על הרב רון  כי "פעם ראשונה שאני רואה אותו, לא מכיר אותו בכלל. הוא טוען שהוא מוסמך לדיינות, אם הבנתי נכון". בנוסף הרב הראל, חבר עמותת "כמוך" ודמות רבנית בכירה בו, התבטא באחד מעלוני השבת כי הו"ד הוא "אחת מהעמותות המפוקפקות שיש לדתיים בתחום הזה". כן "כמוך" נוהגת לציין את חוסר האורתודוקסיות של הו"ד (ושל חברותא) בכל אתר וריאיון.  


ג)  הרב הראל גורס מחד כי זוגיות בין גברים היא אסורה, ועוד טוען שמי שנמצא בזוגיות כזו- "אין לו מקום בקהילה שרוצה לשמור תורה ומצוות". מאידך ידוע שאנשי צוות "כמוך" והעומד בראש הארגון מחפשים אחר זוגיות כזאת או נמצאים בתוכה, כפי שיו"ר עצמו התבטא ב"ישראל היום" וב"הארץ", כשאמר "הייתי בזוגיות 3 שנים ועשיתי הכל חוץ ממשכב זכר".

 

ד) בעקבות יום העיון שערך הו"ד עם הפ"י ב-2012, פרסם "כמוך" את עמדתו לגבי טיפולי המרה בזו הלשון: "אנו מכירים בזכותם של המעוניינים בטיפול פסיכולוגי בנושא נטייתם המינית לממש אפשרות טיפול זו, תוך הכרה בכך שאין מדובר בערובה בטוחה לשינוי וכי מדובר בתהליך שתוצאותיו ומידת הצלחתו לא הוכחו דיים".

גם הרב הראל התבטא ואמר כי "השוני העיקרי של "כמוך" מהעמותות המפוקפקות שיש לדתיים בתחום הזה הוא בעידוד ברור לתהליך של שינוי". "כמוך" מציגה את עצמה בפומבי כי  "פרויקט הדגל של ארגון כמוך הוא פרויקט הגמ"ח למימון טיפולי המרה" של "עצת נפש".

עמדת הו"ד מאמצת את עמדת הסתדרות הפסיכולוגים בישראל (2012) שקבעה שפרקטיקות טיפולי ההמרה של "עצת נפש" הם אלו שמפוקפקות, או בלשונה "אין הוכחות מדעיות לאפקטיביות של טיפול שכזה מחד גיסא, ובצדו סיכונים הכוללים: דיכאון, חרדה ואובדנות, מאידך גיסא" וכן את עמדת האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה (1997) הגורסת כי "טיפולי המרה אינם אתיים, וכי מעטות הן העדויות על הצלחות של טיפולים מעין אלה. מרבית העדויות מצביעות שגם המעטים שכביכול הומרו, חוזרים לגלות נטיות הומוסקסואליות, וכי מרבית העדויות מצביעות על נזקים נפשיים ולעתים גם פיזיים בלתי-הפיכים למטופלים".  מכאן שהו"ד מבקרת את עמדת "כמוך" על תמיכתה ב"טיפולי ההמרה" הנוצריים (שגוירו כהלכה), ונחשבים ברחבי העולם לבלתי-אתיים ולגורמים נזקים שהם לעתים בלתי הפיכים.  "כמוך" אף איננה מתריעה על סיכונים ונזקי אפשריים אלו, ובאתר שלה יש קישור ל"עצת נפש".


ה) הרב הראל כותב כי "מיזם "אנחנו" אינו מהווה פתרון לצורך בזוגיות ומיניות, אבל הוא כן מנרמל את החיים מעט יותר ומעניק הרבה אושר ושמחה. ההתמקדות בילדים, בהורות, ובבניית תא משפחתי, גם אם לא מלא אהבה רגילה, נותן הרבה סיפוק ומוציא הרבה חברה' מהבוץ". הו"ד מתנגד להצגת הפתרון כאופציה מרכזית להומו, לאחר שנכשל בטיפולי המרה. לעומת יוזמת השידוכין הנקודתית של 'כמוך' , ארגון הו"ד הניח על שולחן הרבנים הצעה מפורטת העומדת בכל הקריטריונים ההלכתיים שבשורה התחתונה מהווה פתרון כולל לסוגיית בעלי הנטייה ההומוסקסואלית בחברה הדתית. המתווה לרבנים המדובר התגבש במשך חודשים ארוכים בשיתוף עם רבנים רבים (כולל מהמגזר החרדי) ואנשי מקצוע מתוך אחריות לשאלות הציבוריות.

ו) האופציה הבאה העומדת בפני ההומוסקסואל ש'נכשל' בטיפולי המרה ולא נמצא מתאים למיזם "אנחנו" היא פתרון נזירות.  על כך מרחיב הרב הראל: "היהדות, כנורמה, גורסת חיים ולא נזירות, אך יש יוצאים מן הכלל, הרבה, ואתה אחד מהם. ובדיוק כמו שאותו יהודי שהתחיל מרגיש את להבות האש לא שאל את עצמו דווקא למה אני, אלא זעק שמע ישראל, כך גם אנחנו צריכים לצעוק שמע ישראל, ולחיות חיי נזירות, עד כמה שידינו משגת... אין להלכה פתרון למת"מניק טוטלי הנמשך רק לגברים ונדחה מנשים. אין ולא יהיה, כי ההלכה היא דבר ה' והיא לא משתנה על פי מה שנראה לנו. עליך לעשות ככל יכולתך, בליווי רבנים רגישים ואנשי מקצוע, להגשים אידאל זה, ולחשוב עליו באופן לוגותראפיסטי, על פי שיטת ויקטור פראנקל, הטוען כי הענקת משמעות לכל סבל הופכים אותו לניתן לנשיאה. גם אתה, אם תמצא משמעות לסבל העובר עליך, תוכל להעצים את עצמך במקום לחוש קורבן, להרגיש שאתה מיוחד, שיש לך מה לתרום לעולם ולסביבה וע"י כך להתמלא באושר".

סתירה לוגית בגישתו נובעת מכך שבמקום אחר הוא כותב:"מבחינה מחשבתית – הרי מדובר בבריחה מן ההתמודדות! נכון, ההלכה מצווה אותנו להתרחק מן העבירה ולהמנע מגירוי יצרנו, אך לא לדכא אותו!".

הו"ד מכיר במקומו של היצר המיני, ולא תומכת שפתרון נוצרי של נזירות, שאיננו אפשרי מבחינה אנושית.

ז) "כמוך" דוחה את הגישה של הומו כאנוס, כדבריו של הרב הראל: "בגמרא שדיני אנוס אינם חלים על איסורי עריות, שכן "אין קישוי אלא לדעת" (עיין יבמות נ"ג ע"ב ורמב"ם איסו"ב פ"א ה"ט ועוד). כלומר מאחר שמעשה מיני כרוך בזקפה, שאיננה מושגת כאשר אונסים אדם לעשות זאת, אזי אין זה נחשב לאונס.. לכן מוסכם על כולם כי מעשה מיני בין שני גברים אינו יוכל להחשב לאינוס."

הו"ד ו"עצת נפש"

חלק גדול מהמטפלים של "עצת נפש" אינם פסיכולוגים או בעלי הכשרה מקובלת, לא חלים עליהם כללי האתיקה והחוק ולכן אין עליהם אחריות.


במאמר של רוני שור (שם בדוי), "הצלחה היא אנחנו- לא השיטה"[1] הוא מודה כי אין ל"עצת נפש" הוכחה כמותית על הצלחת הטיפולים ובוחר קנה מידה איכותי. היעדר ההוכחה על הצלחת הטיפולים ב"עצת נפש" לא מפתיע, מאחר שהארגון איננו מבצע שום מעקב אחרי אלה שטופלו על ידו, או לגבי תוצאות טיפוליו. כמו כן, ב"עצת נפש" שוגים באמירה המוחלטת כי בחור שהתחתן שינה את הנטייה. בחור שהתחתן עם אישה קודם כל שינה את ההתנהגות המינית שלו ולא בהכרח הצליח לשנות את הנטייה המינית שלו.

אחת הבעיות החמורות עם "עצת נפש" היא המבנה הסודי וחוסר השקיפות. השילוב של סודיות, טיפולים סודיים, מטפלים סודיים וכריזמטיים היוצרים תלות של המטופלים, מטופלים שמוכנים לעשות הכול ובכול מחיר- זהו מתכון לאסון.

ב-2009 סייע הו"ד באיסוף חומרים לקראת תחקיר "עובדה. בשלב הראשו צולמו שבעה בחורים ממחזורים שונים שגם יעברו פוליגרף. חלקם היו קטינים, כולם ב"עצת נפש" ומכירים את כולם, שומרים על קשר ולמרבה הפלא (אפילו בהו"ד הופתעו) לטענתם אף אחד שם לא מכיר מישהו שהצליח להשתנות באמת ו/או לאורך זמן (יש שהתחתנו אבל נשארו ללא משיכה לנשים). יש בחורים שהיו מטופלים אצל ישראל וייס (ראש הארגון) או בקשר קרוב יותר איתו והם מתארים כי היה נוהג להשפיל אותם ולכנותם "חתיכות זבל" ו"אפסים". לכולם אמרו באופן כזה או אחר שהם לא יוכלו להיות דתיים אם לא יצליחו להשתנות. כמובן, שיש ראיות נוספות מלבד העדויות עצמן.

כמו כן, מסתבר כי בנוסף על המסע אל הגבריות, הייתה סדנא סודית של המשך, שפרסמו אותה רק בין בוגרי המסע- לפני המסע אמרו להם כי הם חייבים לעבור את המסע אל הגבריות כדי לקבל את הכלים, ואח"כ פתאום המציאו עוד מסע שהוא אמור לתת את הכלים. העלות של סדנת ההמשך היא 900 ₪ ללילה אחד (!).

לאחר פרסום תחקיר "עובדה" ב-2009, הו"ד דרש פיקוח גלוי וברור על פעילות "עצת נפש" מצד רבנים ואנשי מקצוע מוסמכים. דרישה זו שנתקבלה בסירוב

 על מקומם של רבנים

מעמדו של הרב אבינר (ואחרים המחזיקים בדעותיו) כרב משמעותי ובולט, משפיע על רבנים שלא לצאת בגלוי נגד עמדתו .לפי עמדה זו, יש לקדם באופן גורף  שיטות טיפול שנוית במחלוקת למן ראשיתן שבימינו אבד עליהן הכלח ללא עוררין.  אפילו אחד מארגוני ההומואים לשעבר המובילים (ממנו העתיקה "עצת נפש" את שיטותיה) נסגר ב-2012 (אקסודוס)   תוך פרסום התנצלות, ועורך מחקר המוביל בתחום טיפולי המרה,  ד"ר שפיצר, חזר בו. והתנצל 

http://www.truthwinsout.org/news/2012/04/24542/

http://www.salon.com/2013/06/20/ex_gay_christian_group_shuts_down_following_bombshell_apology/


יחסי כוחות אלו מביאים לפעמים להסכמה בסתר למסמך העקרונות מצד רבנים, ופעמים חוסר רצון להתייחס כלל לנושא בגלל מעמדו של הרב אבינר. אנו מצרים שהרב אבינר משתמש במעמדו כדי להמשיך לדכא ולטאטא את סוגיית ההומואים הדתיים, תוך ידיעה מוחלטת שלו שיש מספרים לא מבוטלים כלל של הומואים שטיפולי ההמרה לא הועילו להם, אלא ההפך הגמור.  


[1] המאמר של רוני שור, הצלחה היא אנחנו, לא ה"שיטה". http://www.atzat-nefesh.org/an/tendency/torani2.asp












 



"ואהבת לרעך כמוך"
אתר הו"ד - הבית של כולנו